10.07.2025 08:38
Хто має право отримати інформацію про померлого з реєстру застрахованих осіб?

Реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування веде Пенсійний фонд України. Він є відповідальним за формування та ведення цього реєстру, який містить інформацію про осіб, що підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню. Реєстр застрахованих осіб містить конфіденційні персональні дані, а порядок їх обробки та доступу до них регламентується Законом України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Водночас, після смерті особи її дані перестають вважатися персональними в розумінні Закону України від 01.06.2010 №2297-VI «Про захист персональних даних». Проте держава гарантує конфіденційність інформації про померлих – з урахуванням норм Законів України від 02.10.1992 №2657-XII «Про інформацію» та від 10.07.2003 №1102-IV «Про поховання та похоронну справу».
Тож, отримати інформацію про померлого з реєстру застрахованих осіб можуть спадкоємці або родичі, якщо:
вони звертаються до територіального органу ПФУ особисто;
мають документи, що посвідчують особу заявника;
надають реєстраційний номер облікової картки платника податків померлого;
надають документи, які підтверджують родинні стосунки з померлою особою (свідоцтво про народження, шлюб, смерть тощо).
Надання інформації в інших випадках (наприклад, стороннім особам чи організаціям) допускається лише на підставі відповідного судового рішення.
Джерело: ПФУ